Esteban de Cádiz

Saturday, February 17, 2007

Daar zijn we weer...

En daar zijn we dan inderdaad weer... zondagavond laat vertrokken uit Almelo, maandagochtend tussenstop en lunch met een vriendin in Angers, en dinsdagochtend vanaf het hotel vlakbij Burgos doorgereden naar Benahavis. Ik werd verwelkomd door zonnebadende vrienden die op de oprijlaan een biertje op een krukje hadden gezet (waar ik vervolgens, afgeleid door het gejuich, gewoon langs rijd zonder het op te merken...).

Het is heerlijk weer hier (en ook weer heerlijk om hier te zijn), alhoewel het op dit moment (zaterdagochtend) even regent. Hopelijk klaart het nog op, anders wordt het een mooie dag om eindelijk m'n eerste boek van deze trip uit te lezen... ook lekker om de spieren even rust te gunnen na het hardlopen in de heuvels en (gisteren) langs het strand van Marbella... heerlijk!

Woensdag de verjaardag van Benno gevierd, lekker buiten bij een vuurtje en onder het genot van een hapje en een drankje uiteraard... (op de foto zie je nog een lege tafel maar maak je geen zorgen, dit was nog tijdens de voorbereiding ;-)). En 'el Padre' blijft alles rustig bekijken...



Donderdag de korte broek aangetrokken om naar het stadje beneden te wandelen, San Pedro de Alcantara. Daar is een grote markt waar je onder andere enorm veel merk-kleding en -accessoires kunt kopen... voor hééél weinig!

Uitzicht vanaf het weggetje van huis naar San Pedro en het hotel dat hier beneden ligt.


De markt in San Pedro de Alcantara.


Het kerkplein, en een willekeurige, erg vriendelijke, voorbijgangster ;-).

Morgen (zondag) rij ik verder naar Cádiz, daar begint vandaag officieel Carnaval. Ik heb uit de verschillende media hier begrepen dat het Carnaval in Cádiz tot de grootste en belangrijkste van Spanje behoort dus ik kijk er erg naar uit me onder te dompelen in het Oeteldonk van Spanje!
Morgenavond is de grote parade en de komende 20 dagen zullen er groepen optredens verzorgen in het grote theater van de stad, waarna de beste met een prijs naar huis gaat. Ik ga me de komende dagen nog wat inlezen in het hoe en waarom van de Spaanse variant van het Carnaval, want daar zit volgens mij nog een heel verhaal aan vast. Ongetwijfeld meer hierover over een paar dagen.

Hasta luego!

Esteban.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha je bent er! Je moet wel echt moe zijn geweest dat je dat biertje op dat krukje niet hebt opgemerkt :-))Mooie foto's van San Pedro. Ben benieuwd naar de foto's en verhalen van het carnaval. En wij hebben dit weekend ook carnaval!

February 17, 2007 11:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nou nou...ik kan niet anders zeggen. je schrijft heel leuk en..BLIJ dat niet ALLE foto´s er op staan ;-) XXX

February 17, 2007 1:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ben benieuwd hoe zo'n spaans carnaval eruit ziet en hoe je dat vond!
Goed om te lezen dat je het weer naar je zin hebt daar!
Wel jammer dat je nu Oeteldonk aangrijpt als vergelijking, Mestreech is toch veel leuker! ;-)

February 18, 2007 4:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Natuurlijk vind ik het fijn om weer wat van je te lezen, maarrrrrr moet je nou echt steeds duidelijk laten merken dat het weer daar zo lekker is? HAHAHAHA
Have fun en gedraag je niet.
XXX

February 18, 2007 8:45 PM  

Post a Comment

<< Home