Esteban de Cádiz

Monday, July 17, 2006

La Virgen del Carmen

Op 16 juli wordt in veel plaatsen langs de kust het feest gevierd van La Virgen del Carmen, de schutsvrouw van de vissers. Duidenden mensen langs de straten waar de Virgen urenlang wordt rondgedragen, begeleidt door muziek en gevolgd door vele parochianen.

Het is een indrukwekkend schouwspel met vele hoogwaardigheidsbekleders, de bisschop en,volgens de verhalen, zelfs een nazaat van Cristóbal Colón, zoals Christoffel Columbus in het Spaans heet (in 1493 vertrok deze goede man met 17 schepen vanuit Cádiz voor één van z'n reizen en is dus nogal belangrijk voor deze stad).

Een belangrijk feest dus, en veel mensen die de baar waar het beeld opstaat in het voorbijgaan aanraken en een kruis maken.

De vissers kunnen weer met een gerust hart uitvaren...




2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mooi stukje geschiedenis. Ik wist ook niet dat hij uit Cádiz is vertrokken naar de Nieuwe Wereld.

July 17, 2006 6:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ik vind je template 'n heel mooie.
Het editten van een template lukt mij niet. Zou je mij je template (txt-file) willen sturen, ik kan hem dan vergelijken met die onder Pick new = Dots dark; en zo kan ik dan de vertaalslag maken van edit naar view. Wellicht lukt het me daarna, zelf veranderingen aan te brengen. Ik hoor het graag van je (fluzan@wanadoo.nl).

July 18, 2006 1:25 AM  

Post a Comment

<< Home