Esteban de Cádiz

Sunday, June 18, 2006

Plannen...

Omdat hier weinig spannends heeft plaatsgevonden de afgelopen week (behalve een 2de examen....) en het natuurlijk zonde is om de blog statisch achter te laten, maar even een updeetje over wat er verder nog in de planning staat voor de nabije toekomst.

Eind juli kom ik terug naar Nederland, en begin augustus gaan we met een groepje vrienden naar Hongarije, vrienden bezoeken en een weekendje Formule1 meepikken. Dan, vanaf 12 augustus, nog een paar weken genieten van Amsterdam (De Parade, Uitmarkt), veel drummen (mis dat echt enorm!), dan het huis leegroven, ouwe troep weggooien en eens kijken hoeveel ik in de doos kan meenemen waar ik vanaf 1 september in moet leven...

Het plan is om in oktober af te reizen naar Suriname, ik weet nog niet voor hoe lang, en dan door naar Peru. Mijn broer kent daar iemand die een hotel runt en het lijkt mij een goed plan om daar een weekje te gaan zitten en plannen te maken met een expert voor het doorkruisen van Sur America.

Een paar dingen wil ik zeker bekijken in de regio. De voornaamste reden om af te reizen naar Zuid-Amerika is Peru, om daar Machu Picchu en Nazca te bekijken. Fascinerend om te zien hoe de vroegere beschavingen daar (in Nazca) tekeningen hebben 'uitgefreest' in de bodem, zonder uitkijkpunt maar perfect in verhoudingen en symmetrie. Ooit las ik een boek "Het onstaan en het einde van alles' over oude beschavingen en vanaf dat moment wil ik het wel eens met eigen ogen aanschouwen. Zelfs recentelijk zijn er nieuwe tekeningen ontdekt, dat geeft nog eens duidelijk aan met welk een ondoorgrondelijk continent je te maken hebt.

Ook las ik afgelopen week nog een verhaal in de Quest over een tempel die zo begroeid was dat hij niet meer te zien was. Een onderzoeker dacht dat hij tegen de regen schuilde in een grot maar bij nader inzien had hij de ingang van een enorm bouwwerk ontdekt!

Ik hoop dat Machu Picchu nog te bekijken zal zijn want ik sprak hier vorige een Nederlander die er al eens was geweest en het moet daar door het toerisme een grote bende zijn. De regering wil dat aan banden leggen en wellicht afsluiten voor het massa-toerisme.

Maar er zijn zoveel prachtige plekken in Zuid-Amerika, dat is teveel om hier op te noemen. Op de nominatie om te bezoeken staan sowieso Equador en de Galápagos eilanden, Argentinië en Brazilië, maar je hebt ook nog Mexico, Bolivia, Chili, etc. Ook kan het zijn dat ik mi hermano nog een bezoekje breng op de Dominicaanse Republiek. Ik moet maar eens kijken hoe ik daar de tijd (waarschijnlijk tot eind december) ga invullen. Voor al het moois dat er te ontdekken is in Zuid-Amerika moet je maar eens kijken op (bijv.) www.shoestring.nl.

Na de feestdagen in Nederland te hebben gevierd is het plan om in januari naar de andere kant van de wereld te vertrekken, richting Australië, te beginnen met Sydney, paar ex-collega's opzoeken en een paar weken rondkijken en vervolgens wat rond te trekken. Ik denk dat ik in maart of april weer terugkeer naar Nederland om al dat moois te verwerken ;-). De voorpret is al begonnen!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Poeh, ik ben jaloers! Je bent een echte globetrotter geworden! Leuk om alles te lezen en super dat alles goed gaat, de auto buiten beschouwing gelaten... :-(
Genier er goed van en we houden je blog in de gaten...

June 18, 2006 5:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kind, kind, kind wat een plannen! ;-) Kijk je wel goed uit met oversteken? Ha, ha, ha. We zien elkaar in elk geval nog met de hele bubs in augustus (dat is nu ook ECHT afgesproken hè????)

June 18, 2006 6:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oh jij gaat nog even door met reizen! ;-) Wat een fantastische plannen. Het zou inderdaad fantastisch zijn als we elkaar ergens in Zuid-Amerika tegen gaan komen. Er is ongelofelijk veel te zien. Toch ook een fijn vooruitzicht dat je over een tijdje ook weer even in Nederland bent en lekker achter het drumstel kan kruipen.

June 18, 2006 8:15 PM  
Blogger Esteban said...

@Bianca: Globetrotter moet ik nog worden maar de plannen zijn er in ieder geval ;-).

@Nicole: Jajajaja mama ik kijk goed uit m'n doppen! En in de laatste 2 weken ergens naar de Parade, dat staat ingepland (denk dat ik de volledige 2 weken alleen maar feest ga vieren in Amsterdam ;-).

@Teddy: We leggen onze agenda's tegen die tijd wel een keer naast elkaar ;-). Sowieso wel een goed plan om daarvóór nog eens wat tips uit te wisselen (over hoe jullie alles aanpakken en natuurlijk over Suriname ;-)).

June 18, 2006 11:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hoe groot is je koffer? En is daar nog plek voor een verstekeling? Als ik al je plannen lees wordt ik toch enorm jaloers en krijg ik ook zin om op reis te gaan!

@Nicole, volgens mij moeten we gewoon met een ontvangst comité bij z'n huis gaan staan, dan zijn wij er tenminste al. ;-) :-P

June 20, 2006 7:53 PM  

Post a Comment

<< Home