Esteban de Cádiz

Tuesday, June 06, 2006

Cádiz

Nou, daar ben ik dan eindelijk... maar even beginnen bij het begin.

Zoals iedereen wel weet ben ik vanaf eind vorig jaar niet meer aan het werk en heb besloten eens wat van de wereld te gaan zien. Eind april ben ik daarom vertrokken naar Spanje, om de taal te leren en weg van alle drukte en ellende ;-) in Nederland eens te rieleksen en na te denken over wat ik verder ga doen.

27 april 's avonds laat vertrokken en de eerste dag ongeveer 1900km. gereden, tot vlak voor Valencia; de volgende dag verder (nog zo'n 750 km.) richting Marbella, om vrienden te bezoeken. Van daaruit ben ik op 1 mei verder getrokken richting Cádiz.

Het appartement is heerlijk, aan de straat langs 1 van de stranden van Cádiz. Ik zit in het 'nieuwe' gedeelte, met uitzicht op de oude stad en de trots van Cádiz, de grote Catedral. Ze zijn hier erg trots op het feit dat de stad 3000 jaar bestaat en 1 van de oudste beschavingen kent van Europa.


Cádiz is niet erg toeristisch, de zomer barst hier pas echt los in juli; dat is ook aan alles te merken, zo zijn de barretjes aan het strand pas sinds afgelopen weekend (2 juni) geopend en konden we in het gedeelte waar ik woon zondag om 19:30 geen restaurantje langs de boulevard vinden dat was geopend... hebben dus als afscheidsdiner voor Hans (mi hermano - broer) maar een Happy Meal verorberd... (in het Spaans: Geppie Miel).

Op 2 mei begonnen met Spaanse les, erg intensief, van 09:00 - 10:30, 10:45 - 11:30 (grammatica) en van 12:00 - 13:30 (practica). Alles in het Spaans dus je moet gaandeweg maar proberen te begrijpen wat de 'profesora' bedoelt, het is per slot van rekening 'Nivel Inicial', beginner dus ;-). Gelukkig heb ik me daar goed doorheen weten te slaan en een examen afgesloten met mooie cijfers (is toch erg raar om op je bijna 37ste weer op school te zitten en een examen te moeten doen...).

Nu ben ik bezig met het 2de niveau, 'Basico'; Gelukkig zat ik vanaf 2 weken geleden niet meer alleen maar was ook mijn broer hier (we zaten voor het eerst van ons leven bij elkaar in de klas ;-)) en nog wat andere mensen, uit Zweden en Engeland. Lachen geblazen dus. Hoewel je in je ééntje wellicht sneller leert en meer aandacht krijgt, is het toch ook wel prettig om wat gezelligheid te hebben en niet elke opdracht zelf te moeten oplossen...

Hans is afgelopen maandag weer terug gegaan naar Nederland, diploma op zak ;-). Het wachten is nu op de volgende gasten... in de volgende posts wat meer over een paar uitstapjes die we hebben gemaakt (en veel foto's).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dus ik hoef iig niet om te komen in Spanje: ik kan gewoon een Geppie Miel bestellen!! Haahaha!!gr Liset en gopelijk tot gauw!

June 07, 2006 10:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dus ik hoef iig niet om te komen in Spanje: ik kan gewoon een Geppie Miel bestellen!! Haahaha!!gr Liset en gopelijk tot gauw!

June 07, 2006 10:18 AM  

Post a Comment

<< Home