Esteban de Cádiz

Monday, June 12, 2006

Oranjekoorts


Tja... dat mis je natuurlijk wel wanneer je in Spanje zit... ik had het WK wel graag in Nederland beleefd, waar de voetbalkoorts toch wat meer aanwezig is dan hier. Gek genoeg zou je verwachten dat juist een voetballand bij uitstek (ik was verbaasd over alle voorbeschouwingen rond beide Europacup-finales waar Sevilla en Barcelona in speelden - en wonnen) er een groots spektakel van zou maken. Het is echter redelijk stil op straat en bij de cafés. Het lijkt erop dat, wanneer Spanje niet speelt, de aandacht vooral uitgaat naar andere sporten (zo was het gisteren een goeie dag voor Spanje - Alonso in F1 en Nadal op Roland Garros). Ergens wel begrijpelijk dus maar ik zie in Nederland dat het tournooi als geheel ook meer leeft.

Ik denk dat het feest hier woensdag los gaat barsten wanneer Spanje haar eerste wedstrijd speelt tegen de Oekraïne; deze wedstrijd gaan we met de hele school ergens bekijken. Het blijft echter gek in een ander land dan je eigen te zijn wanneer een tournooi als het WK plaatsvindt.

En dan nog even de mening van deze bondscoach... uiteraard blij met de winst in de eerste wedstrijd hoewel een paar dingen teleurstellend waren. Van Nistelrooij was echt helemaal de weg kwijt, die gaat het moeilijk krijgen om in de basis te blijven denk ik. Kansen voor Kuyt.

En Robben... wat moet je daar van zeggen. Sowieso al geen favoriet van mij. Hij scoort een belangrijk doelpunt (mooie assist van Van Persie, mijn persoonlijke favoriet in dit team - een nieuwe Bergkamp) maar is zo vreselijk egoïstisch! Ik ben ervan overtuigd dat we met 3-0 hadden kunnen winnen wanneer er niet telkens maar gedribbeld was door onze schwalbe-expert met als resultaat schoten uit onmogelijke posities terwijl een aantal medespelers vrij stonden. Verbeterpuntje dus...

Op naar Costa de Marfil!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ze hadden jou beter naar Duitsland kunnen sturen voor het commentaar en het WK-journaal. Wat een onzin wordt er uitgekraamd. Erger me vooral dood aan Mart Smeets. Voor de rest een fantastisch WK, ook de wedstrijden van andere landen.

June 12, 2006 9:55 PM  
Blogger Esteban said...

Esteban de Cádiz said...
Ik begrijp dat je het met me eens bent ;-). Gelukkig begrijp ik hier de helft niet van wat ze zeggen. Ik hoor (maar ja, dat zie ik zelf ook wel) dat de pilota a la derecha of a la izquierda wordt gespeeld...

June 12, 2006 10:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zo... de 2e overwinning is binnen, kat in het bakkie pffffff.

Maar de 2 ronde is al bereikt haha.

ps. de schwalbe expert werd dit keer beloont door de scheids met een vette prent.

Gr. F,M,T,M en ?????

June 16, 2006 9:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sorry, het is beloon(d).
Waarschijnlijk de spanning nog van de wedstrijd.

Gr. F,M,T,M en ???

June 16, 2006 9:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Als je je ook ergert aan schwalbes, nepduiken en andere aanstellerij ? Ik heb een oplossing, zie http://stripblog.volkskrantblog.nl

June 18, 2006 12:30 PM  

Post a Comment

<< Home