Esteban de Cádiz

Tuesday, June 13, 2006

En helaas gebeurt dit soort onzin ook in Cádiz

Haal ik zondagavond mijn auto op om hem tegenover mijn huis te parkeren (veiliger denk je dan, alhoewel je hier weinig hoort over vandalisme), heeft er dus in de tussentijd (ik loop er een uurtje geleden langs richting strand) toch iemand gemeend grappig te moeten zijn en een fikse beschadiging, met een mes, aangebracht aan de kap.

I rest my case...
(en dan laat ik die klote-vogels nog even buiten beschouwing die er binnen 2 dagen zo'n puinhoop van hebben gemaakt...)

Er is slechts 1 positief aspect aan dit alles... het is toch belangrijk om contact te hebben met locals? Nou, dat is gelukt, heb aangifte in het Spaans gedaan...

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ongelofelijk zielig om dit met andermans bezittingen te doen. Echt heel erg triest dit soort vogels ;-)

June 14, 2006 12:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Barbaren zijn het!! En dan die Hell's Angels nog ;-) Maar zonder gekheid, is mooi balen! Pure jaloezie...
BTW. Weet je nog dat onze buurman vol bewondering naar je bolide keek? Hij heeft er ook een gekocht maar geen cabrio dus niet half zo stoer als die van jou!

June 14, 2006 9:51 PM  
Blogger Esteban said...

Ja, het is erg vervelend. Vanochtend gebeld met Chrysler in A'dam en die verwachten dat een nieuwe kap tussen de 2500 en 3000 euro kost (dat is alleen de buitenkap, de binnenkap is nog intact...). Ik heb een beperkt casco verzekering dus dat is niet gedekt (all-risk zou 4 keer zo duur zijn maar had ik nu wel de kap er weer uit gehad...); maar goed, dat is een gok. Deze week maar even naar de Chrysler dealer in Cádiz en kijken wat het hier kost. Anders wordt het dicht-tapen en wachten tot in NL...

June 14, 2006 10:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jemig, wat een bedrag..... Had je er iets in liggen of was het echt puur vandalisme?? Rot Spanjaarden, hahaha
Was het leuk vanavond in de kroeg?? Spaanse team heeft iig zijn best gedaan voor jullie!

June 14, 2006 10:24 PM  
Blogger Esteban said...

Puur vandalisme; je kunt ook nergens iets zien liggen want door de achterruit kijk je in de opbergruimte van de kap en die is uiteraard leeg...

June 14, 2006 10:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Heel vervelend zeg! Heb nog niet al je logjes gelezen maar ben verbaasd dat je in Cadiz woont. Toen ik een paar jaar geleden een rondreis door Andalusie maakte, vond ik Cadiz een onprettige stad. Ik voelde me er helemaal niet veilig. Dus dat je auto is opengesneden past helaas helemaal bij mijn beeld van Cadiz!

June 14, 2006 10:37 PM  
Blogger Esteban said...

Wat gek, dat gevoel heb ik helemaal niet (misschien zijn ze bang voor mij ;-)). Ik vind het een heerlijke plek en ook de mensen op school reageerden erg verbaasd. Maar ja, er hoeft maar 1 dronken idioot langs de straat te lopen en het is gebeurd...

June 14, 2006 10:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

@ Esteban: ik was er maar een avond en nacht (in 't centrum e.o.), maar vergeleken met steden als Sevilla, Cordoba, Granada etc voelde het niet prettig. Groepjes hangjongeren, zwervers en andere 'ruige mensen'. De warmte en gezelligheid van de andere steden voelde ik er niet. Maar goed, misschien zou ik er nu heel anders over denken hoor.

June 15, 2006 9:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Het lijkt Amsterdam wel.....

Toch klote dat je dit gebeurt. Hopelijk blijft het hier bij!!

Gr. F, M, T, M en ????

June 16, 2006 9:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kortweg Uitermate Teleurstellend. Zo gaan we toch niet met elkaar om? :-)
Zonder dolle, mooi klote dus. Zo zie je maar weer, die buitenlanders..... allemaal tuig. Kom maar weer terug. Zonde dat het ook zoveel geld kost zeg. Ducktape is goedkoper. Niet zo mooi maar misschien blijven ze er dan vanaf.

XXX

June 16, 2006 10:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Geluukig kan je ma héél goed met naald en draad over weg....
We hebben nog geprobeerd haar afgelopen woensdag op het vliegtuig te zetten, maar ze stribbelde te erg tegen, sorry.

June 16, 2006 10:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tjemig zeg, dat je nou al die kilometers hebt moeten rijden en die Spaanse lessen hebt moeten nemen om aangifte te kunnen doen daar. Was toch makkelijker geweest op z'n Amsterdams of Almeloos??
Maar knap waardeloos voor je joh.

Groetjes, Jacq.

June 17, 2006 12:04 AM  

Post a Comment

<< Home