Esteban de Cádiz

Tuesday, June 27, 2006

Moeten we weer iets anders vezinnen...

Tja, of opeens supporter worden van (bijv.) Spanje... of Wimbledon volgen, of straks de Tour de France...

Het was weer een enerverende wedstrijd afgelopen zondag. Ook erg interessant om deze te kijken met de steun van een paar Engelsen maar overwegend omringd door Spanjaarden en wellicht een verdwaalde Portugees, welke allen elke gele kaart voor een Nederlandse speler alsmede de kleinste kansen van Portugal met luid gejuich verwelkomden... Portugezen zijn blijkbaar goeie buren en kunnen rekenen op de steun van Spanje. Het waren emotionele taferelen op het terras van Plaza Mina 5, de beste sfeer tot nu toe. Hopen dat de kraker van vanavond wél door de gewenste ploeg wordt gewonnen, Spanje dus (tegen de Opa's van Frankrijk...)!

Maar goed, vond dat Nederland goed voetbalde, beter dan Portugal en we hebben geen geluk gehad. Kijk je dan de volgende dag naar de commentaren, dan realiseer je je opnieuw welk een land vol niet-nuancerende klagers Nederland toch ook eigenlijk is (geworden). Ik heb dan ook besloten vooral de 'Wat u zegt'-sectie van de Telegraaf maar niet meer te bekijken, daar word je niet vrolijk van.

Verder weinig te melden vanuit Cádiz, het gaat zo z'n gangetje; vanaf vandaag in een practica-klas voor gevorderden, waarschijnlijk niet omdat ik daar nou direct in thuishoor maar wel dat ik dan meer ga praten (in het Spaans ;-)), daar schort het nog aan. Grammatica is prima maar het omzetten naar (perfecte) zinnen... tja. Vandaag ging goed, het is goed wanneer je in een klein klasje zit, je niet kunt verbergen en moet spreken, over alle soorten onderwerpen.

Wat spreken in een vreemde taal betreft zijn er nou éénmaal 2 types mensen; degenen die vanaf het eerste moment beginnen te praten (waarschijnlijk alles in de tegenwoordige tijd ;-)), en degenen die nadenken over hoe de perfecte zin moet klinken en dan 'het moment' mislopen.

We gaan nog even 2 weken ons best doen en dan nog 2 weken vakantie vieren. Thuis gaan we dan gewoon verder met leren. In 8 weken is er een mooie basis gelegd, heb enorm veel geleerd en ga zeker verder, zodat die zinnen steeds langer en perfecter worden! Spaans is echter een taal om niet te onderschatten...

íHasta luego!

Esteban.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Je wens is in vervulling gegaan: politiek Den Haag heeft iets nieuws verzonnen. In de halve finale Verdonk vs Hirsi Ali. Verdonk heeft al twee keer geel = rood, dus eruit!

June 28, 2006 10:42 PM  
Blogger Esteban said...

Nou, volgens mij blijven CDA en VVD Verdonk steunen dus er zal wel weer niets gebeuren. Ik begrijp trouwens beide kanten niet. Verdonk niet omdat ze afwijkt van de regels, en Ali - of hoe ze ook moge heten - dat ze een verklaring ondertekent en vervolgens de media weer opzoekt om te zeggen dat het onder druk is gebeurd. Teken dan niet. Moe word ik hiervan. Wanneer de regels, waar Ali ook zo voor was, worden nageleefd dan moeten ze worden uitgevoerd.

June 28, 2006 10:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Het debat is nog niet afgelopen. We zitten in de verlenging! Er kan nog van alles gebeuren. En consequent en consistent is het al lang niet meer. Die illusie heb ik inmiddels ver achter me gelaten.

June 28, 2006 11:11 PM  
Blogger Esteban said...

Verdonk zou zelf nog kunnen aftreden anders zie ik het niet gebeuren; ik wacht er niet op ;-). me acuesto temprano...

June 28, 2006 11:38 PM  

Post a Comment

<< Home