Esteban de Cádiz

Tuesday, September 26, 2006

We zijn weer thuis...

Zo voelt het in ieder geval. Het blijft een vreemd fenomeen, hoe ik me ben gaan hechten aan deze stad en de mensen, en hoe ik hier in korte tijd goede vrienden heb gemaakt. Het beste bewijs hiervan is wel dat ik begin oktober aanwezig zal zijn op de bruiloft van een Engels stel dat ik heb leren kennen. Vanmiddag belde ik dat ik op het terras zat (de supermercado was nog gesloten) en binnen 10 minuten had ik gezelschap ;-). En het eerste dat ze zeiden? ‘Welcome home!’

Ik had in de laatste post van eind juli nog beloofd om iets te schrijven over wat de 3 maanden in Cádiz hadden betekend en dat is eigenlijk moeilijk in woorden te vatten. Zoals de meesten van jullie wel weten was het afgelopen jaar qua werk en privé niet helemaal je van het en was het dan ook hoog tijd iets anders te gaan doen, te beginnen met NIETS! Vanaf eind december was ik thuis, in Amsterdam, tot eind april, maar ook daar werd ik niet echt vrolijk van, je blijft ronddraaien in een vicueuze (negatieve) cirkel. Ik was me er goed van bewust dat ik weg moest uit Amsterdam (en het huis verkopen), en uit Nederland, iets nieuws ontdekken, een nieuwe omgeving, weg van alle herinneringen en stress die zich in alle voorgaande jaren had opgebouwd. Nou, ik kan je zeggen dat het weggaan naar Spanje de beste beslissing is geweest die ik in jaren heb genomen (Spaans leren stond sowieso al jaren op mijn verlanglijstje). Vanaf het allereerste begin heb ik me hier thuisgevoeld, ben weer geworden wie ik daarvoor ook was, heb mezelf weer ontdekt, hoe zweverig dat ook moge klinken - door alle stress van werk e.d. ga je dingen uit de weg, heb je nergens meer zin in, zit je maar thuis; hier heb ik het plezier in allerlei dingen weer gevoeld, en ben als een ander mens (maar toch mezelf ;-)) weer naar huis gereden.
Het was dan ook een goed gevoel om van mensen om me heen te horen hoezeer ik was veranderd t.o.v. 3 maanden daarvoor...

De afgelopen week was ik weer te gast bij de vrienden in Benahavis, bij Marbella, en zoals gewoonlijk was dat ook weer errug gezellig. Telkens weer word je daar met open armen ontvangen, je gaat je eigen gang, of we doen gezellige dingen samen, uit eten, naar de film, hardlopen langs een prachtig stuk langs het strand van Puerto Banus naar Marbella, etc.

En toen ik dus na een week, maandag aan het begin van de middag, wegreed naar Cádiz had ik meteen weer het gevoel dat ik had toen ik hier eerder dit jaar 3 maanden was, ‘ik vervolgde mijn weg, naar huis’. Ik reed de stad weer binnen met een grote grijns op m’n gezicht, wat sommige mensen wel even zal hebben doen fronsen (met een cabrio heb je niet heel veel privacy, en kun je bijv. iets minder vrij met je vinger in je neus hengelen, om maar eens iets te noemen).

Het appartement waar ik nu verblijf is prachtig! Het lijkt qua afmetingen klein (35m2) maar dat zou je niet zeggen wanneer je er binnen bent (zie ook de link voor wat foto’s zoals ze op het internet staan): http://www.niumba.com/apartamento-cadiz/apartamento-cadiz-33369.html. Het appartement (studio) is gesitueerd in het oude gedeelte van de stad, waar ik eerst in het nieuwe gedeelte zat. Dit is echter qua uitgaan en afspreken met mensen op 1 van de vele mooie pleintjes een stuk gemakkelijker. Qua parkeren (overal betaald dus ik heb de auto maar weer in het nieuwe gedeelte geparkeerd – doe toch alles lopend hier) en het kopen van supplies is het ietsje minder maar ja, je kunt niet alles hebben; was wat dat betreft met het vorige appartement ook wel erg verwend...

De huurbazin (die hieronder woont in een fantastisch en groot en klassiek appartement – plafonds tot 3,5 meter, schitterend) heeft dit helemaal laten renoveren en het ziet eruit als nieuw, allemaal nieuwe apparaten, heel goed voor elkaar!

Hieronder wat foto’s van de eerste avond op het dakterras (beetje veel wind ;-)).






Dat is het wel weer even voor nu.... ik heb hier geen internet aansluiting dus zal niet meteen antwoorden op emails e.d., ik stuur dit bericht op school de digitale wereld in... voor dringende vragen en/of mededelingen hebben jullie mijn mobiele nummer...

Hou je taai allemaal en hasta pronto!!!

Esteban de Cádiz.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Fijn dat je je zo goed voelt daar. Zou toch mooi k*t zijn als je dat hele takke eind rijdt en je niet op je plaats voelt zeg. ;-) Have fun en hou ons op de hoogte.
Kus

September 26, 2006 10:00 PM  
Blogger T. said...

Wat een mooie post! Moet een heerlijk gevoel zijn om je 'thuis' te herontdekken. geniet er lekker van en ik ben erg benieuwd naar de verdere plannen. Hasta luego. Beso.

September 26, 2006 10:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hey you,

Geweldig om te horen dat je het zo fijn hebt daar. Geniet maar lekker en we merken wel waar de stamtafel komt te staan. :-)

Groetjes,

Jacq.

September 26, 2006 10:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

JIJ BENT GOED BEZIG!!!!!!
Geniet er van en hopelijk kun je deze maand al een mooie basis vormen. Heel veel liefs van hier!
TLD

September 27, 2006 2:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hay ,hoorde van B&B al dat je je weer lekker voelt daar te zijn. Weten precies ( of bijna) hoe dat voelt. Wij komen er ook zo weer aan . Het zit in de planning ca. 17-18 October weer tevertrekken. We zijn in elk geval eind November in benahavis . Verder is alles nog mogelijk , doen het "kassie an!"dus .....we houden (ook jou) wel op de hoogte waar we zo'n beetje uithangen. Doei,doei en toy,toy,toy!!! XX

September 28, 2006 12:10 AM  

Post a Comment

<< Home