Esteban de Cádiz

Tuesday, February 20, 2007

Carnaval in Cádiz

18-02-2007 - Zo, de grote parade zit erop! Er was mij al verteld dat ik op tijd moest zijn omdat ik anders de stad niet meer in zou komen en inderdaad, vanaf 12 uur ‘s middags zaten er al mensen langs de Avenida op hun gereserveerde(!) stoeltje in afwachting van alle praalwagens, die vanaf 1800 uur door de hoofdstraat van Cádiz zouden rijden.Niet zoveel verschillend van het Nederlandse carnaval, zij het dat het (in ieder geval op straat) veel minder een drankfeest is maar vooral een kijkfestijn, waarna iedereen weer vrolijk naar huis gaat. Met name de jongeren gaan vervolgens wel het oude stadsgedeelte in maar niet verkleed. Afgelopen zaterdag schijnt het wel één groot drankfestijn te zijn geweest in de stad.

Gisteren (maandag) waren er op verschillende pleinen optredens van groepen, waarbij volgens de kranten ironische teksten worden gezongen. Waarop deze betrekking hebben en waarom, dat is mij nog niet duidelijk...Veel meer is er wat mij betreft dan ook niet te vertellen, ik zou zeggen, kijk en geniet:











Hasta luego!

Esteban

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Wat een sfeer! Nog meegelopen aan het einde van de stoet?

February 25, 2007 5:58 PM  

Post a Comment

<< Home